
5
maj
GNOSTIKA – društvena igra u kojoj postaješ mitsko biće slovenske mitologije
„Gnostika“ je jednostavna i uzbudljiva igra sa brzim potezima i dubokom strategijom, savršena za ljubitelje mitologije i mitskih bića kao zabava za tebe i tvoje prijatelje! Imao sam priliku da porazgovaram sa Lukom, jednim od dizajnera društvene igre „Gnostika“, koji je za naš blog izdvojio vreme i odgovorio nam na nekoliko pitanja.
„Gnostika“ nam stiže iz studija za dizajn društvenih igara „Mowl Games“. Dva člana su se samostalno odvažila na poduhvat objavljivanja igara, sa originalnim idejama i iskustvima.
Ćao, Luka! Hvala ti što si izdvojio vreme za kratak razgovor sa nama. Kako ste došli na ideju da se bavite osmišljavanjem društvenih igara i to baš sa temom srpske/staroslovenske mitologije?
Igrali smo dosta društvenih igara za vreme pandemije, pa je tada došla ideja da se napravi nešto „naše“, te je prirodno s vremenom nalegla i tematika slovenske mitologije na igru.
Kako je izgledao proces pravljenja Gnostike kao vaše prve društvene igre?
Previše prototipa i verzija koje se sve poprlično razlikuju od finalne igre. Verzije su imale RPG elemente, mnogo veću mapu sa različitim tipovima polja, druga mitska bića, pa smo čak u jednom trenutku imali 160 nacrtanih, dizajniranih i testiranih karata.
Kako se tačno vaše društvene igre testiraju?
Zavisi od tipa igre, ali uglavnom sami dovedemo prototip do stanja kada može da se prezentuje prijateljima i onda u zavisnosti od povratnih informacija znamo kako da nastavimo dalje.
Kako je nastala vaša prva društvena igra „Gnostika“?
Igra je na početku imala generičku tematiku sa već viđenim likovima iz fantazije i onda se polako s vremenom uz mnogo različitih verzija pretvorila u borbu između bića slovenske mitologije koja je dovela do toga da ispred sebe imate najbolju finalnu verziju igre.
Gde sve može da se kupi „Gnostika“?
Igra može da se kupi isključivo na našem sajtu (gnostikagame.com). Nemamo još uvek distributivne lance, prodaja isključivo preko našeg sajta nam se pokazala kao najbolje rešenje u ovom trenutku.
S obzirom na to da ste poprilično novi na tržištu, gde vas ljudi mogu pronaći?
Ljudi nas mogu pronaći na Instagram profilu „Mowl Gamesa“, gde smo poprilično aktivni, i na svim festivalima i događajima u Srbiji koji se tiču društvenih igara.

Kako teče proces razvoja igre u vašoj radinosti?
Proces razvoja se stalno menja, ali neke osnovne etape moraju da se prođu svaki put. Ideja i sam koncept budu prvi, tematika može da dođe tada, a može i kasnije da se nadoveže na prototip.
Posle ideje ide samo dizajniranje igre gde koristimo papir, olovku i po potrebi program kao što su Figma i Illustrator da se skiciraju određene komponente kao što je npr. mapa u „Gnostici“. Pravimo sami prototipe u bilo kojoj štampariji sve dok se dizajn igre testira. Testiranje igre trebalo bi da se radi sve dok ne napravite jedan „blind“ test (sa ljudima koji nisu imali priliku da je igraju ranije i sami su pročitali pravilnik bez vaše pomoći) i dobijete pozitivne povratne informacije. Nakon toga ide kolaboracija sa specijalizovanom štamparijom za društvene igre i pripremom svih komponenti da budu što bolje u finalnom proizvodu.
Kako po vama danas izgleda tržište društvenih igara u Srbiji?
Deluje mi da je igračima mnogo bolje nego pre nekoliko godina, skoro sve strane igre su dostupne u prodaji i imaju dosta opcija za lokale i klubove gde mogu da igraju. Našu igru takođe svi mogu isprobati i igrati i u Dice Areni.
Možete li nam otkriti koje igre trenutno razvijate?
Pri kraju smo sa razvojem igre „Concealed“ koja će biti kartaška igra „Print and Play“ igra. Ne bih da još otkrivamo detalje.
Koji su vam sledeći koraci i planovi za budućnost?
Da objavimo „Concealed“ i eventualno se oprobamo sa prvom „Kickstarter“ kampanjom, a za neku dalju budućnost, ukoliko proširimo tim sa programerom, možda igrači dobiju digitalnu verziju „Gnostike“.
Polako privodimo razgovor kraju, ali pre nego što se oprostimo, voleo bih da pitam – imate li savet za mlade dizajnere društvenih igara koji tek ulaze u ovaj svet?
U slučaju da idu našom rutom i žele sami da objave svoju igru, preporučio bih da za prvi projekat naprave što manju i povoljniju igru.
Luka, hvala još jednom na vremenu i što si podelio sa nama svoja iskustva i mišljenja. Bilo je stvarno inspirativno i zanimljivo razgovarati sa tobom. Radujemo se vašim budućim projektima i nadamo se da ćemo imati priliku ponovo da razgovaramo i odigramo i „Gnostiku“ i „Concealed“ u Dice Areni!
Podelite ovu vest:
Ostali članci
Igranje društvenih igara je zabavno, ali im to nije jedina prednost. U proteklih nekoliko godina desio se...
read more
25
apr
Društvene igre za dvoje – kvalitetno vreme udvoje, uz zabavu i izazov
Društvene igre nisu rezervisane samo za veća društva – postoji ogroman broj sjajnih igara dizajniranih baš za dvoje igrača. Bilo...
read more
7
maj
Džoš Vud: Saveti dizajnera društvene igre „Idemo! U Japan“
Džoš Vud je ime koje verovatno prepoznajete ako ste ikada igrali igre kao što su: Cat Lady, Santa Monica ili...
read more
14
maj
Oči u oči sa igrom – fenomen SOLO društvenih igara
Da li biste igrali društvenu igru sami?Na prvi pogled, koncept društvenih igara koje su namenjene za jednog igrača može delovati...
read more